Friday, February 6, 2015

Elfte dagen på två hjul

Det blev ingen resa till Barossa Valley idag, kanske i morgon.
Daniel har suttit på ett café under större delen av dagen och skrivit på sin uppsats som måste vara klar den 9 mars. Det är examinationen i en av hans kurser i Shanghai.
Jag gjort min runda till olika historiska platser t.ex. Ayers House Museum, The State Library of South Australia, South Australia Museum, Central Market, m.m. Försökte att komma in i parlamentsbyggnaden men den var stängd för dagen, men de bad mig komma tillbaka på måndag. Jag pratade även med personal på Art Gallery och de bad mig komma tillbaka i morgon då de tyckte att jag hade för lite tid och det är mycket att se. Så det blir mycket att se även i morgon när Daniel fortsätter på sin uppsats.



Det ni ser ovan  är en ceremoni mask som man använde tidigare innan vi kom till Oceanien.



Paella på Central Market Adelaide


Sitter nu och tar oss vår tredje öl för dagen (egentligen min fjärde för dagen plus ett glas vin till maten på Central Market). Jag har "förhört" Daniel på SI-enheterna och han kunde allt (jobbigt tycker jag).  Han var däremot ganska nöjd. Min öl Melbourne bitter smakade inte så mycket egentligen, men Daniels In breed IPA smakade desto mer, och höll en högre alkoholhalt, vilket IPA brukar göra.

/Nisse

No comments:

Post a Comment