Sunday, January 25, 2015

Det händer aldrig mig...

Det flesta tänker väl som så att man inte behöver skydda sig mot olika saker eftersom "det händer aldrig mig". Det kan ju också gälla andra saker. Jag har många gånger när jag har varit ute och flugit suttit och tänk på många av mina vänners historier när de berättat om hur de har blivit uppgraderade vid gaten, sådär spontant och gratis ni vet. Varje gång när jag har stått i gaten och ska åka någonstans så har man ju hoppats på att få bli uppgraderad, men det är klart att... det händer ju inte mig.

Men idag gjorde det! Efter att ha stressat igenom hela Singapore flygplats med Nisse på släp så kommer vi fram till gate A16 och ska gå ombord. När killen som står där blippar mitt boardingkort i den där lilla maskinen så lyser allt rött och det står "Seat issue" i den lilla displayen. Jag blir ombedd att vänta vid sidan ett tag tills det tar reda på vad den där seat issuen är för något. Jag får så klart en ny stol, vilket kanske var väntat. Det sista han säger är dock "Yeah, 16A... Business class". Sweet!
Här följer lite bilder från Singapore Airlines business class mellan Singapore och Perth.


Som start på frukosten så får man lite färsk frukt, lite bröd och ett glas Tattinger. Sen kommer det lite yoghurt och flingor om man vill.


Sen får man den riktiga frukosten, där det finns tre olika att välja på. Jag tog omeletten.


Sen har jag iof fått lite jobb gjort också. Eller i alla fall påbörjat uppsatsen i 
Chinese Business Organisation Law.

/Daniel

No comments:

Post a Comment