Thursday, January 29, 2015

Tredje dagen på två hjul

Sovit gott i natt. Daniel fick upp mitt i natten för att hämta sin sovsäck då det var ganska kallt. Åt frukost och åkte ganska tidigt, säkert redan runt nio. Vårt första stopp var vid närmaste bensinstation så jag kunde fylla min tank som var nästan tom. Daniels var halvfull, men vi tror att hans tank är större än min.
Efter 1,5 timme stannade vi för kaffe i en liten ort som heter Walpole. Efter Walpole gjorde vi en liten avstickare genom Valley of the Giants, vilket är en gammal skog med enormt stora träd. Där kunde man ta sig upp och gå på hängbroar som gick genom skogens trädtoppar, och som högst gick 40 meter upp bland trädtopparna. Det var lite häftigt, Daniel vill få lite svaj på bron genom att hoppa på bron men det fick han inte göra för mig (jag är inte bara rädd för kurvor, jag är även rädd för höjder och framför allt svängande broar).
Efter det stoppet åkte vi till Denmark och åt paj på Denmark Bakery som har fått många utmärkelser för sina pajer. Jag tog en seafood paj och Daniel tog en paj med biff och svamp. Vi siktade på att komma till Albany som är vårt slutmål för dagen, vilket vi också gjorde. Vi har bokat två campingnätter här, så i morgon ska vi utforska lokalområdet. Har just avslutat vår middag som idag blev stekt kött, potatissallad plus vanlig sallad och naturligtvis några öl.

Nedan följer ett litet filmklipp på sista biten in i Walpole. Kameran sitter monterad på Daniels hjälm, men tyvärr är kameran lite för mycket vinklad nedåt, vi får åtgärda det till i morgon.


No comments:

Post a Comment