Sunday, February 15, 2015

Artonde dagen på två hjul

Vaknade lite tidgare idag, så det blev en förhållandevis lugn frukost. Eventuellt tvätt idag (senare visade det sig att vi kom hem lite för sent för att tvätta). Jag skall ut på stan igen och Daniel blir kvar på rummet och skall söka jobb för sommaren. Vi kommer att ses senare för att äta eller ta en öl.

Mitt första mål för dagen är Melbournes akvarium. Det var häftigt, spelade in några mycket korta snuttar. Det går inte så bra att få upp dem från min iPhone till bloggen, så ni får hålla tillgodo med en bild så länge
.


Äntligen har vi fått upp filmen från Nisses telefon till bloggen. Det har f-n inte varit enkelt! Och allt tack vare att han har en iPhone. Allt går ju så smidigt då...

Gick sedan genom stan till MCG (Melbourne Cricket Ground) där det blev en guidning på 1,5 h plus 1,5 h på sportmuseet. Båda var häftiga upplevelser där jag fick se Australiens Cricketlandslag tränas inför morgondagens match mot England. 


Daniel ringde och undrade om jag var sugen på kaffe då han satt med Linnea och fikade i Melbournes botaniska trädgård. Jag var visserligen sugen, men istället för kaffe så tog jag en VB (Victoria Bitter). Vi bestämde oss ändå för att komma hem i någorlunda tid i kväll eftersom vi kommer att lämna Melbourne i morgon. Vi gick till samma restaurang som igår kväll, igår drack vi bara i och för sig bara öl, så nu tog vi en pizza, paella och ett stort köttstycke. Det räckte att dela på för oss tre.
Under tiden hade det börjat att regna mer och mer så när vi gick hem så gick vi relativt fort. Men Daniel har däremot läst en artikeln som säger att det inte spelar någon roll om vi går fort eller springer, man blir lika blöt ändå. Vi valde dock att gå hem till hotellet, och kom fram genomblöta. Har nu hängt upp kläderna på tork.

/Nisse



No comments:

Post a Comment